מדוע זה הזמן שSaaS תהפוך לברירת המחדל עבור עסקים

נכתב ע"י Radmila Milenkovich on April 15, 2020

תוכנה כשירות (SaaS) הוא ביטוי שרבים לא שמעו עליו לפני פרוץ COVID-19. עם זאת, המעבר הכפוי לאחרונה למשרד הביתי עבור כה רבים מאיתנו הפכה את SaaS לצורך הכרחי לעסקים ברחבי העולם. במאמר זה נבחן מה המשמעות של SaaS בדיוק, כיצד היא בהשוואה לשיטות מסורתיות של רכישת תוכנה, ומדוע עכשיו הגיע הזמן לאמץ אותה.

המגיפה השפיעה על כולנו בדרכים רבות ושונות, ועולם העסקים ללא ספק השתנה דרמטית כתוצאה מכך. לאלו מאיתנו שהתמזל מזלנו להיות מסוגלים לעבוד מהבית, הדורשים רק מחשב נייד וסט אוזניות, המשכנו את ימינו כמעט כמו קודם – רק מהנוחות של הבית במקום המשרד. היום-יום עדיין מורכב מתגובה להודעות דוא"ל, קפיצה לשיחות ועידה של צוותי מיקרוסופט, תכנון ותיעוד ב- Confluence, פרסום פוסטים בבלוג ב- Hubspot, שיתוף תוכן עם סוכנויות באמצעות FotoWare ויצירת עיצובים גרפיים חדשים עם Canva. הסיבה שכל זה אפשרי היא בזכות טכנולוגיית הענן – באמצעות תוכנה הפועלת בשרת של מישהו אחר. זוהי – תוכנה כשירות.

ניקח צעד אחורה – מהי בדיוק SaaS?

תוכנה כשירות הוא המושג של אספקת חבילת תוכנה כשירות מבוסס אינטרנט בו הספק דואג לעדכוני תשתיות (חומרה) ותוכנה. יתכן שאתה חושב "האם זה לא המקרה עם כל התוכנות?" – טוב, לא ממש. באופן מסורתי, עסקים רבים בחרו להפעיל את כל התוכנות שלהם באופן מקומי, לרוב בגלל מדיניות פנימית או רמות אבטחה מיוחדות. במילים אחרות, התוכנה מותקנת, מופעלת ומתוחזקת בשרתים מקומיים משל עצמם ולא במתקן מרוחק.

במקרה של נסיבות חריגות, כמו התפרצות COVID-19, כולנו נדחקנו מאזורי הנוחות שלנו כמו שלא היו מעולם. הגבלות נסיעות וכללי הסגר הגבילו מאוד את האפשרויות לשיתוף פעולה בין עמיתים, שותפים וסוכנויות. עם זאת, המופע חייב להימשך – עדיין יש לנו עבודות לעשות! יש לפרסם מאמרים חדשותיים ועל המותגים להמשיך לפרסם, ולתחזק את התקשורת והמוצרים שלהם גלויים לציבור. עבור עסקים רבים הדבר גרם לבעיות חמורות בכך שצוות העובדים אינו יכול לגשת לכלים ולמשאבים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם.

SaaS פותרת בעיה זו ומאפשרת לך לגשת לכלי העבודה שלך בכל עת, מכל מכשיר ומכל מקום.

רבים מלקוחותינו חיפשו לבצע את המעבר לענן, אשר הסתמך בעבר על מערך מקומי מסיבות ביצועים. עם זאת, התפרצות COVID-19 נראה שמעלה במהירות את הצורך הזה עבור עסקים רבים, מכיוון שרוב כוח העבודה הלא חיוני נמצא כעת מרוחק.

אז, מה ההבדלים העיקריים בין מערכת מקומית לבין SaaS?

  • SaaS מאפשרת לך לשלם חודשית או שנתית, בעוד שלפתרונות מקומיים לרוב יש לך השקעה גדולה מראש – הצעה פחות אטרקטיבית בתקופות כלכליות סוערות.
  • באמצעות SaaS, אתה יכול להתחיל לעבוד תוך כמה דקות פשוטו כמשמעו – כך שתוכל לבצע את העבודה שלך מהר יותר. משמעות ה"שירות "פירושה שאנו דואגים לכל הקסם שקורה מאחור, אינך צריך לקנות חומרה ולבצע התקנות.
  • תחזוקה ועדכונים מטופלים על ידי ספק SaaS באופן אוטומטי – כך שלא תצטרכו להסתכן בהשקעה ב- IT והשקעות נוספות שיכולות לשמש טוב יותר במקומות אחרים.
  • SaaS הוא בטוח יותר מאשר רכישת תוכנה – חלק מהקוראים עשויים לא להסכים איתי בנושא, בגלל מדיניות פנימית יוצאת דופן. אבל כשאסון טבע יכה, האם אתה מעדיף שיהיה חדר שרתים אחד שיוכה בשיטפון, או שאתה מעדיף שהנתונים שלך ישוכפלו אוטומטית למספר מרכזי נתונים ברחבי העולם?
  • SaaS מציעה תשתית והתרחבות מדורגת, כלומר שכפול נתונים ויתירות קיימים במחיר הנמוך לאין שיעור מכל פתרון רכישה (on-prem) שאי פעם יוכל להתקרב אליו.
  • SaaS הוא אינו תלוי לחלוטין בחומרה. אתה יכול להשתמש בתוכנה בגישה מכל סוג דפדפן ומכל מכשיר – Mac, Windows, טאבלט או נייד – זה לא משנה.

לדברי Gartner, 69% מחברות הענק אומרות שמרבית האפליקציות יהיו SaaS עד 2020. עם האופן בו חיינו השתנו בשבועות האחרונים, ועם הדור החדש של עובדים מרוחקים שמצפים לזמינות ונגישות מכל מקום ובכל שעות היממה, המספר הזה צריך להתקרב הרבה יותר ל 100% כבר השנה.

כיום, התמקדות בלקוח חשובה יותר מתמיד. עבור חברות תוכנה זה אומר לקחת אחריות על מנת להקל על המשתמשים לבצע את עבודתם, לא משנה היכן הם נמצאים.

ב- FotoWare, אני שמחה לראות כיצד הלקוחות שלנו נהנים מפתרון ה- SaaS שלנו, ונעזרים בו לחפש, למצוא ולשתף את הקבצים הדיגיטליים שלהם בקלות. למידע נוסף על הלקוחות המדהימים שלנו וכיצד הם משתמשים ב- FotoWare, תוכלו לקרוא את הסיפורים שלהם כאן.